A céges fotózás helyszíne lehet a munkahelyetek, saját irodátok, tetszőlegesen választott helyszín vagy akár a műtermem is.
Szerintem a legelőnyösebb, ha a megszokott, mindennapi munkakörnyezetetekben zajlik a fotózás. Így ismert helyen, magabiztossággal az ottani alapállapotban, identitásban vagytok. Ez a megszokás a céges fotózás esetében tapasztalatom szerint általában előnyt jelent. A fényképeken is jól mutatnak a céges logók, ottani iroda, mint háttér és az egyéb felismerhető elemek.
A csoportkép is könnyebben megvalósítható és a munkából sem estek ki hosszabb időre. Van, amikor külső helyszínre esik a választás, az irodaház kertjére, vagy a közeli parkra. Ez ritkább és általában cégprofil függő, vagy egyszerűen csak ez tetszik a vezetőknek. Műtermemet maximum 7-8 főig szoktam javasolni, illetve egyedileg, üzleti portrék készítésére tökéletes. Itt a legprofibb a technikai adottság, a világítás és az egyszínű hátterek választéka.
Az arculat kialakításában fontos szerepe van az egységes képekkel való megjelenésnek. Vannak cégek, ahol a céges fotózás is szigorú keretek között történik, ahol nagyon pontosan előírt layout-ot kell betartani. Van, ahol arculatterv alapján vagy grafikus (art director) bevonásával készítjük el a fotókat. Szabadabb szellemű vállalkozásoknál van pár arculati elem és egyszerűen ezekkel dolgozunk. Ahol nincsenek kötöttségek, ott tudok javaslatokat tenni vagy közösen kitalált beállításokat használunk a fotókon. Amikor felmérem a helyszínt, vagy meglátom az irodát, beindul a kreativitásom és egyszerre több célra is el tudjuk készíteni a céges fotókat pl. weboldalra, katalógusokba, on-line megjelenésekhez, és egyéb marketing anyagokhoz.
Szolgáltatásom céges fotózás esetében is komplex. Ez azt jelenti, hogy irodai és külső helyszíneken való fotózásra profi fotós gépeimen, ke1lléktáramon és kolléganőmön kívül sminkest is tudok vinni magammal. A fotók mindig esztétikusabbak, ha a hölgyek sminkelve vannak, mert a fotózáshoz való jó smink előnyösen emeli ki a szemet, tompít a bőrhibákon és kis színt ad az arcnak. Ez a különbség semmiképpen sem hanyagolható el!
A céges fotózás leggyakoribb forgatókönyve, hogy a vezetői portrékkal kezdünk, utána készül el a csoportkép a cégvezetésről, majd következnek a dolgozói portrék. Ezek után jönnek az extra kérések, a különböző marketing célú speciális fotók. Amikor az időpontot egyeztetjük, a részleteket is pontosan meg kell beszélni. Ha tudom azt, hogy hány embert fotózunk, hány beállítással, mennyi csoportképet, és kb. milyen extrákat készítünk, akkor tudok hozzá időzítést mondani. A céges fotózás napján pedig akkor megy gördülékenyen a munka, ha van egy helyi koordinátor, aki mindenkit ismer és tudja, hogy bizonyos csoportképeken kinek kell rajta lennie és biztosítja, hogy azok az illetők valóban mind ott is legyenek a megfelelő időpontban.