Céges vezetői portré Boudo Art

A vállalkozások életében általában a szeptember a megújulás időszaka. Vannak cégek, ahol a gazdasági év augusztussal véget is ér. Visszatérve a szabadságról, kipihenten, feltöltődve, új célokkal, elképzelésekkel esetleg új irányokkal szinte minden vezetőben felmerül, hogy a weboldal megújítása az egyik legfontosabb momentum. Hiszen a website az, ahol általában először találkoznak a céggel. A látogatók első benyomásai és a cégről alkotott vélemények pedig a vállalkozásoknál is meghatározóak.

A tartalomnál a szövegek megírása az egyszerűbb. Mindig az a gond, hogy milyen fotókkal tarkítsuk mondanivalónkat, bemutatkozásunkat. Aki megnézi a weboldalt, pláne ha telefonon teszi, a főcímek és menüpontok neveinek elolvasása mellett a képekre helyezi a hangsúlyt. Céges fotózás vagy stock-ból vásárolni? A stock képgyűjtemények jók, egy átlagos megjelenéshez, egy profi cégre nézve viszont hitelt rontó hatásúak is lehetnek.

Céges fotózás nem feltétlenül csak a vezetői portrék elkészítéséből áll. Amikor céges fotózás céljából, már amúgy is a helyszínre megy egy profi fotós érdemes több, különböző fotót készíttetni, melyek retusálás után bármikor felhasználhatóak az arculati megjelenéseknél. Egy igazán jól sikerült kép az épületről, a kertről vagy az irodai környezetről abban az esetben, ha az valóban releváns, ott készült, nagyon megnyerő lehet a weboldalon és egyéb marketing anyagoknál.

A vállalkozás bemutatása résznél pl. a recepció, vagy egy folyosókép nagy céglogóval, egy irodai életkép vagy a bejáratról készült kültéri fotó szokott feltéve lenni. Ennél a menüpontnál akár 3-4 fotót is használni lehet, és célszerű is, ha azok nem stock fotók.

Szolgáltatás esetében, maga a szolgáltatás végrehajtása közben készített fotók, munka közben elkapott, természetes pillanatok sokkal meggyőzőbbek szoktak lenni, mint a vásárolt képek. Érdemes ezt a feladatot profira bízni, hiszen ő külső megfigyelőként van jelen és igazán van szeme ahhoz, hogy mi néz ki jól, amikor visszaköszön a prospektusokban és a website-on.
 

Gyártási folyamatnál, vagy akár irodai munka közben is érdemes egy-egy pillanatot kiragadni a mindennapokból. Hiszen pont ezekre a képekre kíváncsi a weboldalra látogató és ez alapján dönti el, hogy kapcsolatba lép-e a céggel, vagy keres másikat.

Egy-egy céges fotózás alkalmával célszerű több részre bontani az eseményt. Az egyéni portréfotók, csoportképek, és egyéb céges fotók elkészítésének időpontjait előre meg kell határozni, hogy mindenre legyen elég idő. 20-30 fős, vagy kisebb vállalkozások esetében elegendő egy fél nap a fotózásra, mert pár óra alatt minden fajtájú képet megfelelő minőségben el lehet készíteni. 60-80 főig az egy nap is elég szokott lenni, ha van valaki, aki a cég oldaláról koordinál és beosztja, hogy ki mikor következik. Persze minden megszokott klisén felül modern, lendületet adó egyedi képeket is lehet készíttetni. Itt már kicsit több az előkészület, a beállítás, és több időt is igényel, de megéri!

0